Wednesday, May 22, 2013

Couple ? (2)

Assalamualaikum ,

AMARAN diberi sekali lagi .
kepada sesiapa yang couple ,
dan tak suka orang kacau .
boleh pangkah tab :D

semalam , post tentang couple .
hmmm ,
and ada ayat ni , kan ?

Wanita yg suci adalah perempuan yang dijaga oleh Allah , Tidak sedikit pun Allah membenarkan mana-mana lelaki ajnabi yang fasik menyentuh dirinya , Walaupun hatinya .
Kerana Allah teramat mencintainya . Tetapi andai kita bergelumang dengan cinta lelaki yang palsu imannya . Dimana Allah untuk menjaga kita ? Allah seakan melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kita .Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki munafik , itu bermakna Allah mahu mengambil kita kembali untuk dijaga-Nya , dilindungi . Mengapa masih ragu-ragu ? kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari , Hargailah di atas kesempatan yang Allah beri .
  
okay , tarik nafas panjang panjang .
sit back and reflect yourself .

baca tiap tiap ayat dia atas dengan baik .
fahami maksudnya .

ye lah . Allah tak cinta aku sebanyak mana Dia cinta orang lain .

astaghfirullahalazim .
cuba bawak bertenang dan berdoa 
agar Allah buka hati kau dulu .

then sambung baca , okay ?

niat aku cuma satu ,
agar Allah tolong aku , kau dan yang lain ,
berubah jadi lebih baik .

faham ?

okay , dah tenang ?
masih boleh teruskan ?
okay , smbung baca .

cuba fikir ,
dulu , kau tak couple kan ?
haaa , time tu Allah sayang sangat kat kau .

tapi bukan sekarang Allah tak syg .
bukan bukan .
jangan salah faham dengan ayat kat atas .

kau kenal makhluk Allah , 
namanya syaitan ?
ye ye , setan laknatullah .

kau couple tu , atuk kau suruh ke ?
tak kan ?
kau couple tu , kawan kau suruh ?
tak kan ?
kau dan dia yang nak .

tu pun sebab syaitan duk hasut ,
hasut dan hasut 
supaya buat perkara yang dimurkai Allah .

so here , jangan salahkan Allah .
dalam hal ni ,
setan amat bijak .

jangan lupa ,
Allah dah bagi kebenaran untuk syaitan 
menggoda manusia agar sesat .

dalam hal couple ni ,
sah sah la si setan tu masuk campur .

it's not Allah tak sayang kau ,
tapi kau sendiri yang biarkan diri kau 
digoda syaitan dan lelaki tu .

kau yang pilih jalan tu .
tapi Allah Maha Penyayang .
Allah Maha Pengampun .

jangan malu dan jangan segan 
untuk memohon maaf kepadaNYA .
masih belum terlambat :)

so , jangan cakap Allah tak sayang kau ,
sedangkan kau yang buat perkara tu .
kau yang pilih .

Allah tak kan ubah nasib sesuatu kaum ,
kalau kaum tu tak berusaha untuk mengubahnya .

hey hey ,
post aku ni bukan nak suruh kau putus ke apa ,
I just want you to sit back ,
and think about this .

sebab , kalau aku suruh kau putus ,
nak ke kau buat ?
hahaha

there's a friend text me .
- tak leh ke kalau aku nak simpan dia sorang ? hehe - dia

- hmm , idk what to say . 
cuma faham ni , aku tak kan galakkan 
orang yang aku sayang buat perkara yang dilarang . 
nak bercerita , takpe .
tapi aku tak kan galakkan 
dan tak kan menyokong pun - aku 

- kau nak suruh aku tinggalkan dia ke ? - dia

- okay , kalau aku mintak kau 
tinggalkan dia dan focus on exam , 
nak ke kau buat ? - aku

- tak leh weh . kalau dia kecewakan aku ,
 hmm  tak taulah . sbb dia macam serius .
 kalau dia kecewakan aku , 
mmg aku akan ambik pengajaran - dia

hmm ,
sedih hati aku baca msj dia .
ada je yang couple lama lama , then putus jugak .

kalau bukan jodoh ,
kau couple la 15 tahun pun ,
still akan putus .

and ayat dia . kalau dikecewakan 
baru nak amek pengajaran ?

sungguh ! aku sedih dengan ayat tu .

faham dok , aku sayang kau ?
tak nak kau dikecewakan .

tambah tambah lagi dengan kumbang 
yang belum tentu jodoh kau .

tolong . aku takut ,
bila kau dilukakan ,
kau terlampau sedih .

cinta Allah lagi seronok .
lagi best .
dan kau tak kan dikecewakan .

percayalah cakap aku ni :)

dulu , kat surau mrsm pengkalan chepa ,
aku pernah keluarkan statement ,
' parents yang tahu anak dia couple ,
dan still biarkan , adalah parents yang dayus '

haaa ,
amek kau .
jahat gila statement aku .

so , aku mintak maaf kat sini .
it's not the parents .
tapi lelaki .


"14 Golongan Lelaki Dayus"

( mau'izoh Ustaz Zaharuddin Abdul Rahman )

Imam Az-Zahabi menerangkan berkenaan perihal dayus dengan katanya :-


الديوث وهو الذي يعلم بالفاحشة في أهله ويسكت ولا يغار وورد أيضا أن من وضع يده على امرأة لا تحل له بشهوة

Ertinya : Dayus, iaitu lelaki yang mengetahui perkara keji dilakukan oleh ahlinya dan ia sekadar senyap dan tiada rasa cemburu ( atau ingin bertindak), dan termasuk juga ertinya adalah sesiapa yang meletakkan tangannya kepada seorang wanita yang tidak halal baginya dengan syahwat" (Al-kabair, 1/45 )


rujukan: http://zaharuddin.net/lelaki-&-wanita/546-siapa-lelaki-dayus-menurut-islam-.html

okay , bertenang , bertenang .
jangan marah .
astaghfirullahalazim .

kalau nak marah tu , 
maknanya syaitan tengah curah minyak and api dalam hati .

istighfar banyak banyak .
astaghfirullahalazim .
okay , dah tenang ?

sambung baca balik .
hehe .
 remember this .
Allah amat sayangkan umat Nabi Muhammad S.A.W. 
sape ? ye . kita .

Allah bg nikmat yang amat banyak ,
tak terkira nikmat Allah bg .

cuba fikir ,
sepanjang kau couple , Allah still bg nikmat kan ?
sebab Allah sayangkan kau .

bukan aku galakkan kau couple .
oh no no no !

aku cuma nak cakap , 
Allah tetap sayangkan kau .

aku pun ade buat salah .
aku malu ngn Allah .

kenapa ?

despite of kesalahan yang aku buat * banyak ! *
Allah still bagi nikmat .
banyak nikmat yg Allah bg .

sampaikan aku termalu sendiri .

nikmat Allah , aku nak .
tapi aku tak buat apa yg Allah suruh .
selalu buat apa yang dilarang je .

aku malu . aku malu .
tapi aku sedang berusaha menjadi lebih baik .

Allah sedarkan aku ,
yang aku dah banyak buat salah .

remember time aku accident ?
Allah tarik nikmat berjalan dari aku .

kau pun , tak kan la Allah nak tarik nikmat ,
macam aku kena .
baru kau nak sedar ?

kalau Allah tarik nikmat ,
and bagi kesedaran .
Alhamdulillah .

kalau tak sempat nak sedar macam mane ?
ajal maut ni , kita tak tau bila .

AllahuRabbi .

bantulah kami untuk berubah .
berilah kami peluang untuk pulang ke jalanMU .

amin :)

aku boleh tolong kau ,
tapi tu pun kalau kau nak .

post ni mungkin akan menerima 
feedback baik dan feedback tak baik .

sama seperti situasi dulu .
time aku cakap kat surau mrsm pc .
bermacam macam feedback aku dapat .

thanks ! dengan feedback2 tu .
aku cuba baiki diri 
dan maafkan aku ,
sekiranya ada yang terluka dengan ayat aku .

i'm sorry okay ?

post ni pun sama .
hati aku tengah cuba kuat .
untuk terima sebarang feedback .

takpe , just leave your feedback .
i'll appreciate that . really !

mungkin aku terlampau lantang berbicara .
maaf sekali lagi .

aku minta perkara couple ni ,
dijauhkan dari family aku .
amin :)

remember post sebelum ni ? 
' couple ? '

hmmm , sekarang .
aku cuba kuatkan hati .
dan bersedia dari segi mental dan fizikal .

bimbang andai kawan aku tu 
dah tak nak kawan ngan aku .

sebab serabut ngan aku yang duk bebel kat dia .
psal couple tu .

hati tengah cuba bangkit .
hati tengah cuba kuat .
untuk menerima apa saja keputusan dari dia .

kau ni , cakap macam nak putus sahabat ngan dia je ?

oh no no no
nehi nehi nehi .

aku sayang gila kat dia !
aku nangis time dia sakit .
aku tak suka tengok air mata dia menitis 
sbb surely aku akan rasa sebak tengok dia sedih .

aku tak suka dia dikecewakan .
aku tak suka orang buat jahat kat dia .
aku suka dia berubah ke arah lebih baik .

aku suka tengok dia kuat .
aku gembira , knowing the fact that 
Allah loves her very much .
cuma dia tersasar sedikit sekarang .

ya ALLAH ,
bukakan pintu hatinya .
tetapkan hati aku , hatinya dan hati kami .
untuk sentiasa berada di jalan yang benar .

Amin :)

semua ni ada hikmahNYA .
yakinlah dengan perancangan Allah .

His plans is the best .

2 comments:

  1. wuuuu , aku kau tak sayang ke ? :( hehe

    ReplyDelete
  2. i love u more la kaq iman..wee..may allah bless. Sya mrsm pc synchron39

    ReplyDelete

taip taip !