Wednesday, May 22, 2013

Couple ?

Assalamualaikum ,

aku nak beri amaran awal awal .
sesiapa yang couple dan tak suka orang cakap pape ,
bleh pangkah tab terus xD

okay ,
diteruskan cerita .

salah seorang rakan yang disayangi ,
couple .

terdiam aku time dia ngaku dia couple .

marah ? hmm , jauh sudut hati ,
aku sedih sebenarnya .
marah tu , memang sah sah la .
tapi aku diam je

aku bimbang dia dikecewakan .

lagipun couple tu tak baik .
tak kan la Allah nak redha hubungan tak halal gitu .

aku bebel la jugok kat dia .
dia ? hmm . haha . tadah je telinga .

and tadi ,
I texted her this .

Wanita yg suci adalah perempuan yang dijaga oleh Allah ,
Tidak sedikit pun Allah membenarkan mana-mana lelaki ajnabi yang fasik menyentuh dirinya , Walaupun hatinya .
Kerana Allah teramat mencintainya .

Tetapi andai kita bergelumang
Dengan cinta lelaki yang palsu imannya .

Dimana Allah untuk menjaga kita ? Allah seakan melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kita

Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki munafik , itu bermakna Allah mahu mengambil kita kembali untuk dijaga-Nya , dilindungi .

Mengapa masih ragu-ragu ?

kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari ,
Hargailah di atas kesempatan yang Allah beri .

niat aku cuma nak buat dia sedar .
aku baca Bismillah sebelum hantar msj tu kat dia .

semoga hati dia terbuka untuk terima teguran .
Amin .

tapi .

benda terjadi not seperti yang aku jangka .

dia cakap ,
dia tahu aku tak suka dia couple 
tapi aku tak perlu perli dia gitu .

aku sedih , tahu ?
sedih sbb terpaksa terima hakikat dia couple , tu satu .
kedua , dia salah faham dah ngn msj tu .

Allah !

aku texted balik ,
aku tak perli dia 
aku cakap la aku tegur sbb sayang
and tugas dakwah atas bahu aku ,
macam mane pun , 
aku tetap kena laksanakan tugas dakwah tu . 

berikan kesedaran buatnya , ya Allah .
aku bimbang dia tersasar jauh .
nauzubillah .

awak , saya marah sebab sayang .
saya nasihat sebab sayang .

tapi aku sedih ,
dia pilih lelaki tu .

fine ,
tak pe awak .

awak sebenarnya telah ajar saya menjadi orang yg lebih kuat .

kalau dulu benda gini berlaku dalam hidup aku ,
conferm conferm aku nangis .

tapi tadi ,
aku tak nangis .

tarik nafas dalam dalam .
then I reflect myself .

mungkin aku terburu buru dalam menegur .

i'm so sorry . 

ya Allah ,
kuatkan hati ku .
andai satu hari dia masih perlukan aku ,
bantulah aku untuk membantunya .

jangan biarkan rasa fed up menyelubungi diri ini .

Allah .

ya Allah .
bukakan pintu hatinya .
permudahkan jalannya untuk berubah ke arah lebih baik .
bukalah matanya agar dia melihat kebenaran .
terangkan hatinya dengan cahaya hidayahMU .

ya Allah ,
aku minta jua ,
Engkau kuatkan hatiku ,
dan suluhkan hidayah cahayaMU untukku ,
dan rakan rakan ku 
serta pembaca blog ni .

ya Allah ,
kekalkan ukhwah kami .
jangan lah ukhwah kami terputus hanya kerana seorang lelaki .
kekalkan ukhwah kami , 
sampai syurga .
kerana aku sayangkan dia Lillahi Ta'ala .
insyaALLAH . 

Amin .

texted from Masitah ,
sekadar renungan bersama :)

Allah menjadikan kamu cinta kepada keimanan dan menjadikan keimanan itu indah di dalam hatimu (49:7)
bila hati dekat dengan al-Quran , dekat dengan Allah , hidup lagi tenang . Everything seems bearble . We feel full of bliss and hope that feelings never end .

goodmorning . have a nice day ^^


Lot's of Du'a :)

2 comments:

taip taip !