Sunday, May 12, 2013

Pray for her

Assalamualaikum ,

semalam . 11 May 2013 .
hari anugerah kat MRSM Pengkalan Chepa .
thanks pihak maktab !

bertambah duit poket saya <3
and itu hadiah for my ummi .

I Love you Lillahi Ta'ala , ummi .
akak sayang ummi sampai syurga :)

and I met my friends
and also juniors .
happy ! happy sangat !

and semalam juga ,
aku dikejutkan dengan berita ,
one of my juniors sakit .

kalau sakit demam selsema ,
takpe .
ni sakit serius .
--'

time dia bgthu dia sakit ,
muka aku blurr je .
mesti dia ingat aku tak sayang dia .

akak sayang adik lah ! -_-

aku tak nangis depan dia .
aku takut dia makin sedih .

so , aku truskan bergelak ketawa ngan dia

this week , dia mungkin balik .
sebab ada appointment ngan doctor .

muka aku memang blurr time tahu semua tu ,
tapi hati ni ?
Allah . sakitnye tahan sebak dalam dada .

salah satu sbb aku diam smlm ,
bukan sbb lapar je .
tapi sbb aku bimbangkan dia .

memang time aku sedih ,
aku akan diam je .
tambah tambah bila aku tahan sebak .

she's a very strong girl .

aku texted dia .
- be strong , Allah sayangkan adik -

she replied ,
- haha ye Allah sayang adik thats why adik okay je :) -

masa baca text dia ,
aku rasa nak nangis je .

kuatnya dia .
semoga Allah bgi seribu satu kekuatan untuk dia .
Amin :)

bak kata ain ,
dia bersangka baik kat Allah .
dia tahu Allah bg ujian tu ,
untuk dia dekatkan dirinya dengan Allah .

semalam ,
aku lepak lepak ngan dia .
dia perasan aku senyap je .
* not totally senyap , tapi senyap la dr biasa . :D *

dia tak nampak sakit pun ,
walaupun hakikatnya ,
dia sakit .

depan aku ,
dia gelak ,
dia ketawa ,
dia senyum macam takde benda berlaku .
dia happy je .

semalam , sebelum aku balik ,
hati aku rasa tak sedap je .
rasa sebak nak tinggalkan dia .

dia peluk aku kemas kemas .
macam tak nak lepas .

then aku pun balik ,
time tu aku dah tak pandang belakang untuk tgk dia .
aku takut air mata aku jatuh depan dia .

so better aku lari jauh jauh dlu .

spnjang perjalanan balik ,
aku diam lagi .

memikirkan dirinya yang sakit ,
diduga .

tapi aku tahu ,
ternyata Allah amat menyayanginya :)

pagi tadi ,
lepas solat sbuh and berdoa ,
ingatan aku terbang kat dia .

tersandar aku kat katil ,
kebimbangan sebenarnya .

sedih ? yes ! sape tak sedih kalau orang kita sayang , sakit .
kalau korang kena , mesti korang sedih kan ?

last night , I called ain and shitah .
menangis aku time cakap ngan diorg .

semalam aku tidur awal ,
first time tdo awal sbb dh byk mlm tdo lewat .

penat menangis -_-

betapa banyaknya budi yang adik tu buat kat aku ,

time aku sakit dulu ,
dia antara junior yang paling BANYAK menolong
and paling SABAR
jaga aku .

sekarang , dia sakit .
tapi aku tak mampu nak jaga dia ,
macam dia jaga aku dulu .

dia tenangkan aku time aku menangis kesakitan ,
tapi aku tak boleh buat mcm dia buat tu .

sedih , tahu ?
sedih !

* ayuh , lap air mata bersama :'( *

tapi aku bangga ,
dia sangat kuat .
Allah sygkan dia :)

dia tahu berkemungkinan dia akan dibedah ,
tapi dia masih tersenyum dan bergelak ketawa .

act like nothing happened .

readers ,
do pray for her .
doakan agar dia cepat sembuh .
doakan agar dia kuat ,
doakan agar dia bertahan ,
doakan agar segala kesakitan yang dia rasa , diberi pahala berlipat ganda ,
doakan agar dia berjaya di dunia ,
doakan agar dia dikurniakan syurga di akhirat kelak .
amin :)

sejujurnya , bukan senang nak kuatkan hati sendiri .
cakap mudah ,
nak buat tu agak susah .

tapi hati ni tengah cuba bangkit .
dia dah positif dengan keadaan dia .
jadi aku perlu sokong dia .

dan untuk itu , aku kena kuat .

adik , kalau adik baca .
maafkan akak sebab menangis .
kuatlah adik ,
cuma doa yang mampu akak kirim .
you're a strong girl , right ? :)

kuatlah duhai hati .
Allah sedang menguji .
ayuh , bangkit bersama !

doakan aku kuat ,
doakan juga dia kuat .

ya Allah ,
berikan aku peluang ,
untuk membantunya ,
untuk menjaganya ,
Amin :)

p/s :
sepanjang taip post ni ,
air mata menitis tanpa perlu dipaksa ,
bila terfikirkan pengorbanan dia .

AllahuRabbi .

ya Allah ,
ku tahu semua ini ada hikmahnya .
* senyum *

kuatkan lah aku ,
kuatkan lah dia ,
kuatkan lah kami semua .

Amin .

aim for Jannah ! InsyaALLAH :)

she's a super strong girl .
I love her Lillahi Ta'ala .
aku sayang dia sampai syurga .

insyaAllah .

1 comment:

taip taip !