Sunday, May 19, 2013

Daurah Kau dan Aku - maths game -

Assalamualaikum ,

ini sekadar perkongsian .
moga moga makin ramai rakan yang jatuh cinta dengan program mcm ni .

so , here's the story .

permainan maths ni ,
game kedua .

bagi aku ,
game ni seronok !
hahaa

ada dua group .
one group consist of 10 people .

and the PIC yg akan bg kan soalan .

soalan ditulis atas kertas A4 .
besar gitu .

ni salah satu soalan .

0 x 5 + 5.

the PIC akan tunjuk soalan ni .

oh ye ,
kiteorg dalam group kena duduk .
and must answer the question within 5 sec .

people dalam grup kena berdiri mengikut jawapan .
so soalan kat ats tu , jwpn nye 5 .
so 5 org kena berdiri .

kalau salah ?
hmm ,
ni part paling menarik -_-

at first ,
kalau salah ,
ketua group akan dicalit mukenye dengan cat poster .

cat poster ? oh yes .
no kidding .

._.

and aku lah ORANG PERTAMA yang kena .
padan muka .
dipoint as ketua group is not a fun thing , you know ?
-_-

ahhaha ,
then semua orang cakap ,
' tak aci lah ketua je kena . biarlah orang lain kena sekali '

nampak tak diorg SAYANG kat ketua diorg ni ?
hahaha
padahal , nak main cat poster tu sama sama .
pandai cover niat :P

so , agak banyak lah cat poster melekat kat muka .
oh ye , bukan agak banyak .
tapi MEMANG banyak -_-
macam badut sarkas dah muka aku .
hahaha

and tak lupa ,
muka kak Lynn .
ketua group satu lagi .

teruk kiteorg kerjakan .

asalkan group diorg salah ,
terus kiteorang serang .

tak kira lah warna apa pun .
asal melekat kat muka .

hahaaha ~

aku tak pernah main game macam ni .
seronok ! seronok !
part calit cat poster kat muka tu paling seronok :D

oh ye , lupa .
kiteorang main kat pantai .
hew hew .

dengan angin sepoi bahasa .
seronok mengejar orang yg berlari
sbb tak nak mukanya diconteng .

okay , yang pakai purdah ,
selamatlah sikit . hehe

penat seh . hambat orang , lari lari .
last sekali , muka sendiri yang penuh cat -_-

tak kesah .
seronok sebenarnya !
hahaha .
muka orang lain pun dah macam buku mewarna :D

sebelah aku tu , yang muka penuh cat . Kak Lynn ! padan muka akak :P
 ye ye , hidung aku pun kena .
nampak lah kat situ .
-_-

okay , from this game ,

1 . kena pandai atur strategi
2 . kena proaktif * kira jawapan laju laju *
3 . kena kerjasama dengan group
4 . kena banyak bersabar bila kalah .
5 . ukhwah makin rapat . alhamdulillah !
6 . kena sayangkan ketua :D means that , apa apa yang terjadi , ditanggung bersama :)

ni baru 1 game .
ada lagi sebenarnya .
nanti ada banyak gambar ,
aku cerita lagi .

seronok ?
yes ! teramat .

seramai 30++ people yang join ,
dari USM , UKM dan golongan pelajar .

dari 30 ++ tu ,
aku kenal beberapa orang je .
but in the end of the day ,
hampir semua orang aku kenal .

nampak tak kat situ ?
ukhwah kami terjalin kerana Allah .

alhamdulillah :)

semoga program islamik macam ni ,
banyak lagi diadakan .

insyaALLAH :)

pray for the best .
thank you !

No comments:

Post a Comment

taip taip !