Friday, May 17, 2013

She's home :)

Assalamualaikum ,

hati ni kerisauan .
tapi sahabat tidak putus berpesan ,
berdoalah agar dia sembuh :)

well , dalam post sebelum ni ,
aku dah cakap kemungkinan dia balik minggu ni .

and yes ,
dia balik .

this evening , she texted me ,
' byee nak balik .. haha '

aku ? tidur . haha
lepas tu baru aku balas .

around 6.50p.m.
dia sampai .

aku trus call dia .
and talked to her .

macam biasa ,
dia happy je .
masih bergelak ketawa .

dia ada cakap exam susah .

and then I said ,
' Allah tengah turunkan ujian untuk adik skrg ,
sakit tu dan exam lagi '

dia mengiyakan .
she knows that Allah loves her .

if someone knew dia sakit ,
orang tu akan terkejut .
dan akan terkejutlah .

macam aku cakap dulu ,
dia tak nampak sakit .

happy je .
ketawa .
kacau orang .

cuba korang bayangkan ,
orang yang korang sayang ,
tak nampak sakit .
sedangkan hakikatnya ,
dia sakit ?

sedih kan ?
dia cuba lawan .
dia cuba sorok dari orang .
dia kuat hadapi semua tu .

AllahuRabbi .

she told me ,
esok jumpa doctor .

and aku cakap ,
'esok akak call lagi ye ? akak nak tahu doc ckp apa . '

then she said okay .

sebak hati ni .

selagi Allah izinkan ,
aku akan buat apa aja ,
asalkan dia tersenyum .

mungkin aku ni agak demand ,
tapi aku nak minta sekali lagi .

pray for her .
pray that everything will be alright .
pray that she will be strong .

doakan aku kuat juga .

aku tk nak nangis depan dia
bila dgr apa jua berita dia nak cakap esok .

dear heart , be strong :)

ya Allah ,
kuatkan dia .
hamba mu ini tahu ,
semua yang terjadi ada hikmahnya .

redhakan hati ini dan hatinya
untuk menerima segalanya .

berikan pahala kepadanya berlipat ganda .

amin ya Rabbal 'Alamin :)

p/s : esok * hari ni * 17 May ,
aku ingat nak pergi maktab .
but dia takde .

dia kata , ' akak dtang la hari sabtu . nnti kita boleh jumpa '

aku ,
aku nak tunaikan permintaan dia .
tapi aku tak mampu .

semoga Allah panjangkan jodoh kita , dik .

ada masa , insyaALLAH kita jumpa .

pray for her tomorrow .
semoga semua nya baik baik saja .
Amin :)

1 comment:

  1. Semoga Allah bagi yang terbaik. he knows best. untungnya dia ada kakak yg selalu ingatkan dia pada Allah. May He bless you both

    ReplyDelete

taip taip !