Friday, January 18, 2013

Amoy [ Part 2 ]

Assalamualaikum ,

hehe . amoy part two ! haha . kenapa aku rajin sgt nak crite psal amoy ni . hmm , sbnarnya , Aimi Amirah binti Abdul Aziz , aka Amoy ,  Nachos , Moimoi . | banyak gila nickname kau , amoy | okay okay , it's about you lah amoy . 
First met
Nak jadikan cerita , Aimi ni classmate aku sbnrnya ! haha . ye , aku masih ingat masa awal-2 aku kat mrsm pc , aku masuk kelas Cqalyubi | berbelit lidah nak menyebut -_- | dulu , ngn kawan baru aku , Imanah . hehe . then , aku ngn Imanah ni dapat masuk kelas akaun stlah berjaya tempuhi interview | smata-2 nak ambek akaun . phewww -_- | then msuk la kelas baru , Khawarizmi ! well , it's kinda awkward actually , ye lah . tak kenal sesape . imanah je aku kenal . haha . then , aku nampak aimi duk cakap-2 ngn anis dan yang lain  .
gambar ni , Aimi lah ambek , dia duk main ngn phone aku time ni , haha . ops , gambar kelas form 4 , tak dijumpai . :D
Tak Rapat pun sebenarnya 
Yes , spanjang tahun 2011 | aku form 4 | jarang sekali aku rapat ngn dia . ye la , cakap as classmate je la . yg aku tahu , dia anak cikgu Aziz , cikgu Addmath :) . hehe .tapi aku ingat lagi , dia hantar msg happy birthday time birthday aku . awwwww , so sweet of you , amoy :) . lepas tu , rajin jugak aku lepak kat tmpat dia , aku buat apa eh ? oh ye , seingat aku , tanya homework lah ! haha . sbb dia rajin ! sangat-2 . aku ? pemalas banyak sikit
Activities
well , kat mrsm , banyak gila aktiviti . homeroom , pertandingan menari , buat poster , lukisan , pameran , type III , UNGA and couting * tak ingat dah . haha , tapi time form 4 . ada satu aktiviti tu , aku ingat sgt , aerobic kot masa tu , haaa , nak jadi ke cerita lagi , classmates aku punya la semangat , aku dah tdo raseny , then almost 11pm . diorg datang ramai-2 serbu katil aku , ' iman , bangun ! latihan ! ' aku mamai lagi ! haha . tapi aku bgn la . then , smpai pukul 2 pagi , kiteorg pegi dorm aras bawah , buka laptop cari lagu sesuai , dan aku masih ingt , kiteorg tidur around 5-10 minutes before azan subuh kat lobi dorm , ramai-2 . haha . then , bangun solatlah ! hehe , dan aktiviti merapatkan aku ngan amoy .

this is us ! haha , time balik dari annual dinner di hotel :)
Puasa form 5
oh ye , sesungguhnya , aku rasa , time puasa ni memang aku rapat gila ngn dia . tiap-2 kali sahur , aku tak mengalah pergi membisingkan bilik dia , semata-2 nak dia bangun dan sahur sekali ngan aku ! ahahaha . oh ye , fyi | dia susah nak bangun sahur , kadang-2 aku dah membising bagai nak gila , baru dia bangun . haha  kalau dia baca ni , masak aku . haha . sometimes dia dah bangun , saje dia je nak test kesabaran aku . dia tarik slimut dia balik la , dia buat-2 tido , macam-2 lah , asal aku pegi dari bilik dia , dan dia boleh smbung tido . | jangan harap , aku tak kan pegi selagi kau tak bangun ! haha | well , tentu korang rase aku ni ntah pape , orang gtak nak bangun , sibuk nak kejut . nway , aku cuma tak nak dia keletihan time puasa . haha

Aimi , Bella , Dini . oh ye , ni time solat terawih  :D btw , rupa korang -_- haha
Accident
seriously , aku lah yang accident . how it happened ? when ? who ? haha . nanti post lain aku kasitau , ye ye , lepas aku accident dan aku balik maktab dengan tongkat dan kerusi roda . HAHA . amoy merupakan salah satu sahabat yang sangat-2 sabar melayan kerenah dan perangai aku yang ntah-pape-ntah . pheww , kalau aku jadi dia , dah lama aku lempang diri aku ni , biar reti bahasa sikit . haha . lepas trial spm , mmg dia lah tiap-2 pagi , datang ambek aku kat sickbay , tolak kerusi roda , teman aku ke kelas dgn sabarnya | ye , tak de orang pakai tongkat jalan laju macam orang yang tak patah kaki | haha , sabar je dia . time balik pun sama . kekadang dia kena jumpa papa dia time balik , maklumlah anak ayah :P , jadi dia minta maaf ngn aku . actually , aku tak kesah . but that's her , a nice loving cute friend :)
ni kaki yang disimen dan diconteng-2 oleh budak-2 nakal form 5 dan form 4 mjsc pc , trima kasih mencantikkan simen kaki ku ini . haha:)
she did almost everything , teman aku tido , ambek makanan aku , tanya pasal ubat aku , akan membebel kalau aku lupa sapu ubat kat kaki , cuba mengalah kalau bergaduh ngn aku , membebel kalau aku jalan bebanyak , tak malu jalan ngan aku yang bertongkat dan jalan macam siput sedut . haha . teman aku time sedih , aku nangis dia ada . aku ketawa dia ada . sungguh ya Allah , aku rindu padanya :)

yes , banyak pengalaman manis aku dan dia . sayangnya , sekejap je kami lalui semua tu . mungkin orang lain dah rapt masa form 4 . tapi aku ngn dia , masa form 5 | our SENIOR YEAR , oh yeaaahh , haha | sayang kan ? kejap je . tapi takpe , sekurang-nya Allah bagi aku peluang untuk ketawa dan menangis dengan dia .
aku sayang kau , amoy . harap nanti kita dapat further study sama-2 kat oversea dalam accounting . Amin :)

Doakan kami :) salam rindu buat mrsm pengkalan chepa <3

1 comment:

taip taip !