Thursday, January 24, 2013

Doaku :)

Bismillahirrohmanirrohim .

Ya Allah , jika aku jatuh cinta ,
cintakanlah aku pada seseorang yang
melabuhkan cintanya pada-Mu ,
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu .

Ya Allah , jika aku jatuh cinta ,
jagalah cintaku padanya agar tidak
melebihi cintaku pada-Mu .

Ya Allah , jika aku jatuh hati ,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada-Mu ,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta terlarang .

Ya Rabbana , jika aku jatuh hati ,
jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling dari hati-Mu .


Ya Rabbul Izzati , jika aku rindu ,
rindukanlah aku pada seseorang yang
merindui syahid di jalan-Mu .

Ya Allah , jika aku rindu ,
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku
merindukan syurga-Mu .

Ya Allah , jika aku menikmati cinta kekasih-Mu ,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirmu .

Ya Allah , jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu ,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepada-Mu .

Ya Allah , jika kau halalkan aku merindui kekasih-mu ,
jangan biarkan aku melampaui batas sehinggah melupakan aku
pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu .

Sahabat yang membaca , ayuh . kita sama-2 mengaminkan doa ini . semoga jodoh saya , awak , kamu dan dia tergolong dalam golongan yang beriman dan soleh solehah .

Amin , Ya Rabbal 'Alamin :)

1 comment:

taip taip !