Monday, February 18, 2013

Homesick -_-

Assalamualaikum ,

haha , tajuk memang tak boleh blah . tapi tak pe lah , aku nak ulas sikit tajuk hari ni . HOMESICK ! . okay , apa itu HOMESICK ? 

homesick ni , satu penyakit di mana para remaja yang tak pernah tinggalkan rumah , terpaksa duduk asrama dan asyik ingat rumah seterusnya membawa kepada tangisan yang tidak berkesudahan , haha :P , okay . dulu aku pun pernah homesick * ayuh , berbangga ! * haha .

like seriously , Iman , budak paling bising dalam blok pun homesick ?
hish , mula lah tu muka perli-2 kuar kat wajah kawan-2 aku . saje nak ejek . haha . ramai orang tak percaya aku homesick . geng E0 , budak searas dgn aku , tahu lah yg aku homesick . HAHA :P

okay , biasanya , parents nak selesaikan masalah anak yang homesick ni senang je , macam ummi aku lah kan , dia tak kan cakap lama-2 ngan aku kalau aku ngis nak balik sbb ummi aku takut dia akan mendengar dan kalah dengan pujuk rayu aku ! hahaha

kalau anak kita tak leh result cemerlang sebab homesick , kita bawak balik lah .
well , betul jugak tu . bawak balik lah kalau result pun KO . aku ? parents tak bawak balik . sebab , result SEM first aku , tak de lah truk . alhamdulillah . flying colours lagi even though tak dapat 4 flat . haha :)

tertekan lah anak sibuk menangis , bawak balik je lah senang crite .
aku bukan lah nak memandai , cuma . give your child a chance la . memang la awal-2 akan homesick . tambah-2 kalau yang masuk asrama time form 1 . even aku yg form 4 ni pun menangis-2 . haha . okay , just give them a chance . macam parents aku bg chance kat aku dlu ! yes ! aku sgt bersyukur tak kuar asrama . byk gila experience yang menyeronokkan ^^

jangan mudah terpedaya dengan pujuk rayu anak-2 !
hahaha , serius la aku nak cakap . banyak benda orang yang tinggal kat asrama akan dapat berbanding duduk kat rumah . bukan takat experience , soft skill , peluang pertandingan pun meluas . banyak sgt ! trutama yang masuk MRSM * promote sikit * hihi .

1 comment:

  1. i have never been in a homesick syndromme (boleh panggil syndromme ke? haha) since I was a First Former until Fourth. tapi bila Form 5 jadi mengadangada homesick. hihi. nice blog btw :)

    ReplyDelete

taip taip !