Tuesday, February 5, 2013

She's tough :)


Assalamualaikum . 

hihi , hari ni , ttbe je rase rajin nak taip . okay , hari ni , nak cerita , about a friend . I mean , a NEW friend . yang aku kenal dari facebook ! actually dari group MJSC United . okay-2 . emm , bila aku baca blog dia , menarik lah pulak . HAHA .

then , aku add dia . hmm , bila chat , rase seronok pulak . well , she's friendly dan tak sombong . tu pada pendapat aku lahh ^^ . oh , rupe-2nye , dia exMRSM Tumpat ! oh yeah , skali ngan Huda , Ain , Engku , Azam and Tirah * geng sekolah lama * .

Dia BWP . haha * sorry to mention this * well , aku tabik sama BWP actually . hmm , seronok kawan ngn dia ni . kenapa ? she's so optimist . dia sakit :'( . SLE . okay , jangan tanya aku apa tu SLE . aku pun tak reti nak terangkan . hihi . more about SLE , click here .

ni , aku copy dari blog dia . HAHA . 

 Name : Norsyahirah binti Ghani
 Famous name : Ara / syahirahghani
 Birthdate : 15th November
 Status : Not yet married :D
 Height : 160cm
 Weight : 45kg muahahaha
 Physical appearance : Like a model you know
 My characteristics : Mampu bercakap tanpa henti, dan hanya senyap sekiranya terasa awkward, friendly, love to pose, read a lot, kuat makan, suka ketawa dan juga suka membebel =,=
 I am a : SPM leaver, model di dalam angan-angan haha, shopaholic, blogger, writer, pesakit SLE

and , this is her .

she is Ara :)
okay , korang dah faham ke SLE tu apa ? bagi aku , dia sangat-2 tabah . dan dia kata
alhamdullillah bila terbaca potongan ayat yang mngatakan
Allah hanya menguji hamba-Nya yang mampu,
i feel good and akhirnya dapat terima
and now semakin kuat macam harimau aum aum
haha
She's tough , you know ? well , bagi aku yang pernah accident . tak mudah nak dapat semangat balik untuk kembali seperti dahulu . tapi bila dah dapat semangat ! pergh . Allah je tahu . Allah teramat sayangkan hamba-hambaNYA :) . I love ALLAH ^^

from Ara , I learnt that , apa-2 pun dugaan yang Allah beri kat kita , ada lagi yang dapat dugaan yang lagi berat dari kita . jadi , kenapa putus harapan , putus semangat ? other people boleh bangkit , awak pun sama ! dan yang paling penting for today ,

Allah hanya menguji hamba-2Nya yang mampu , or in other words , dlm surah al-baqarah , ayat 286 , Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya .

that's all for today , ^^ just stay positive <3

4 comments:

  1. i know how do you feel... got involved in an acccident.. so, berbaik sangkalah dgn Allah. Allah sentiasa bersama kita :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah . setakat ni , masih dapat berada di landasan yang betul . betul tu , Allah sentiasa bersama kita ^^

      Delete
  2. I LOVE TO FLLOW UP HER SYAHIRAH GHANI BLOG..HER BLOG FOR ME OHSEMM..HAHA..BTW , FOLLOW LA SAYE alllazfarliyana.blogspot.com. fb me- Coolc Azfar

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha , kann ? blog dia comel dan sgt inspiring :) . dah follow awak ^^

      Delete

taip taip !