Saturday, February 2, 2013

Kemalangan ? part TWO -.-'

disambung , [ Assalamualaikum ]

okay , part paling best .
pemandu yang aku bahasakan kakak lah senang .
kakak tu BUKAN orang kelantan .

dan dia tak tahu sangat jalan jalan kat kelantan .
oh maiii -.-'
aku dalam kereta macam cacing kesejukan * ade ke ?

haha . sbb masa ni , kaki aku dah rasa lain ,
kaki kanan rasa pedih , kaki kiri rasa ,
err . sakit yang aku tak reti nak translate
dan bgthu orang -.-'

so , agak lambat sampai kat hospital .
pergh . tu pun , mujur bapa najwa
tolong tunjukkan laluan untuk masuk ke kecemasan .

okay , macam mana bapa najwa ada skli ?
najwa call bapa dia , minta tlg tunjuk jalan ,
dan oh maii , bapa dia sangat lah baik !
siap datang hospital !

ya ALLAH , tempatkan ayahnya di JannahMu , amin :)

doctor trus meluru .
dan aku terpaksa dipapah oleh orang perempuan yang lain ,

kakak tu dan najwa rasenye ,
untuk letak aku atas krusi roda -.-'
trus msuk kecemasan .


ni contoh kerusi roda yang cantik . kat hospital biasa-2 je . haha
doc-2 trus tanya apa yang jadi .
aku rasalah kan ,
diorg tak caya yang aku baru lepas dilanggar .

sebabnya ? takde darah sikit pun !
betul . aku pun ,
kalau jadi doctor tu ,
aku tanya juga .

jatuh ke ? haha .
aku pakai kasut and stokin ,
doc kat situ tolong buangkan .

mak aihhh !

terkejut badak aku !
ni bukan setakat badak terkejut ,
kalau gajah ke , crocodile ke ,
tgk kaki aku time tu . mau koma crocodile tu * haha ,

nampak ayat over aku kat situ :P * pergh ,
kaki kiri aku , bengkak , besar nak mati -.-'
besar sgt . patotlah sakit .

then diorg bukak kasut kaki kanan ,
patotlah pedih ,
ada kulit terkoyak sikit .

aku dtolak masuk bilik x-Ray ,
kaki aku masa tu ?
tak leh nak betulkan jadi 90 degree .

macam kalau kita berpijak kan ,
jadi 90 degree ,
jadi macam straight je .

dn masa kat bilik X-Ray ,
kenangan ' terindah ' terukir lagi .
menangis lagi aku
* ceh , sungguh tak malu aku cakap aku nangis :P

* yelah , x-ray kaki ni bukan 1 image je ,
bukan 1 side je .
byk position dan kaki aku kena dibetulkan
tiap-2 kali tuka position .

mak aihhh !
ya Allah . Allah je yang tahu apa aku rasa masa tu !
nak ngis ? dah ngis .

aku cuma nak ,
dia berhentikan proses ambil gambar
for x-ray dengan SERTA MERTA !
tolong lah , aku tak larat dah nak nangis lagi . oh maii -.-'

kuar bilik x-ray !
lega dan alhamdulillah .
sangat sangat .

dan aku ditolak dengan krusi roda
oleh warden aku , cikgu Khairul .
ke bilik doktor lain .

doktor tu tanya 
' adik , diorg tak bagi pain killer ye ? '
aku pun jawab lah ' tak '  dengan air mata berlinang . haha .

doktor tu cakap ' kesiannya , sabar ye ' ,
aku ? haaa , bguslah doktor tahu ,
aku tengah kesakitan . memahami betul :D

' nak cucuk painkiller ? ' - doktor ,
' taak nak ! sakit kena cucuk ngn jarum ! * haha , macam budak-2 jawapan aku .
' alang-2 sakit dah tu , nanti lega lah sikit ' - doktor
' okay lah ' - aku

datang cik nurse ,
' nak cucuk kat mana ni ? punggung ke lengan ? ' - nurse
' lengan ' - aku
' okay , tapi lagi bagus kat punggung , banyak daging . kat lengan sikit , tahan ye ' - nurse
aku pilih lengan sebab ,
kalau pilih punggung ,
aku kena panjat katil hospital tu ,
baru bleh cucuk !

dah la , tak larat dah nak panjat . -.-'
masa tengah cucuk tu sangat lah lucu !
haha sebab ?
aku tak tengok pun nurse tu .

aku duk pegang tangan doktor tu !
kesian doktor tu . tapi bguslah ,
dia tolong aku dalam ketakutan ni !
bagi pinjam tangan kejap .

aku takut -.-' hahaha

XRay sampai ,
doktor pun letak kat tempatnya .
dan nyalakan lampu ! wau .

doktor tengok kejap dan
dengan selumber nye cakap . 
' kaki awak patah '  .

aku ? AllahuAkbar ! apa ni ?
serius aku cakap !
word patah tidak pernah terlintas
dalam kepala otak aku masa tu !

aku pun ngis dan tengok ke luar ,
bapa najwa tanya ' kenapa ? '
aku hnya mampu menangis * oh si cengeng ! hahahhaah .

then , cikgu Khairul mengambil tempat
sebagai parents aku buat seketika ,
smntara tunggu parents aku smpai .

dia lah yg dengar segala-2 nya .
aku ? bila dengar word patah tu .
aku dah tak fokus dah
dengan apa yg doktor cakap .
lantak lah ! hahahahha

this is the result ,
oh ye , ni bukan aku punye ,
google punya ,
aku cuma nak tunjuk mana tempat patah tu , haha :)

nampak word hindfoot ? okay , aku patah kat bahagian tu .dah tayar kereta naik atas tu , memang tu lah yang patah .
sebab tu ,
aku tak leh betulkan kaki aku jadi 90 degree .
means that aku tak leh gagahkan kaki dan berpijak ,

means yang lagi dalam ,
aku tak boleh jalan !
Allah , berat dugaan ini .

masa nak masukkan aku ke bilik lain untuk disimen ,
parents aku sampai ,
meluru ummi aku datang kat aku .
okay ,

sebenarnya , aku bukan lah dicucuk dengn painkiller
tapi dengan ATT ,
sejenis ubat menghalang kancing gigi
sebab kaki aku luka . 

aku dah pening , effect ubat tu kut . mual segala . ergh . tak sedap !

then , dah dekat waktu berbuka ,
so doc cepat-2 buat keje diorg .
time nak simen kaki ni , memang aku tak lupa .!

kan aku dah cakap ,
kaki aku tak leh jadi 90 degree
sebab dah patah .

kalau tak , memang pergh ,
aku yg baru nak duduk diam dan lega ,
ttbe doktor pegi betulkan kaki aku jadi 90 degree ,

tanpa AMARAN dan
APA APA PEMBERITAHUAN !
AllahuRabbi !

Allah je tahu ,
aku terkejut lah ,
sakit tu tak leh nak cakap .

then , doctor-2 cepat-2
pasangkan simen dan balut kaki .
baru rasa lega .
simen tu panas . hihi :D

aku diberi dua pilihan ,
satu , biarkan kaki ni sembuh dengan sendirinya
dengan bantuan simen ,

maksudnya , biarkan tulang tu
bersambung dengan sendirinya .

RISIKO NYA : mungkin ada urat-2
atau ligament yang akan masuk celha-2
belahan yang patah .

akan rasa ngilu kadang-2 .
tak boleh sejuk sgt lah .

kedua : operation .
masukkan besi dalam kaki .
ni pun ada risiko .

aku lupa , jangkitan kut .
dan tak leh sejuklah , besi beb . -.-'

doctor suruh parents aku balik
dan bertenang ,
fikir yang mana terbaik :)

dan alhamdulillah , aku sembuh tanpa pembedahan ! ohyeah ~ 

aku yang teramat suka berjalan ,
meround blok asrama ,
jenguk bilik orang ,

tiba-2 tidak boleh berjalan ,
Allah tarik nikmat yang amat aku perlukan .

jadi , korang rasalah ,
apa yang aku rasa masa tu ? hmm

end of story ,
2 bulan lebih aku tak leh jalan .

parents aku belikan tongkat
dan wheel chair * aku malas nak ambik gambar :P .

parents beli cash -.- '
terbang duit begitu je .
tak kira ubat , kapas dan segala bgai keperluan aku -.-'

3 hari lepas accident ,
aku ke asrama bagi menjalani peka bio ,
experiment .

pergh , bantai krusi roda . haha .
kawan aku tolong .
terima kasih faiqah <3 .

seminggu lepas cuti raya , aku balik maktab .

aku beraya dengan penuh bergaya !
haha . kasut boot [ simen kaki ]
kaler biru buat beraya , korang ada ?

haha , setakat baju kurung ,
aku pun ada .

tapi kasut boot biru yang cantik
anggun menawan tu . aku ada jugak !

oh yeah . dan semestinya ,
DUIT RAYA aku yang paling banyak
among adik beradik .

adik bungsu aku qiute dengki . haha :P

done :)

2 comments:

  1. yeay dah baca iman punya entry. takpe semoga kaki dah sembuh sepenuhnya seperti biasa <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe , trima kasih daun keladi . post ni panjang -_- . amin :)

      Delete

taip taip !