Friday, February 1, 2013

Accident [ part 1 ]

Assalamualaikum ,

hahahha ,
oleh sebab kawan baru aku , iaitu Ara ,
meminta aku post tentang accident ,

so , ni lah post nye . haha ,
dah lama nak buat . tapi aku ni ,
pemalas yang amat ! :D

okay , begini ceritanya ,

' iman , mu tak payah la pegi bazaar petang ni ' - amoy
' la , dah kenapanya ?
tak cukup orang lah . lisa , najwa , aca .
kena ada sorang lagi . barang byk weh ~ ' -aku
' ala , mu tak yoh la gi ! suruh orang lain gi ! mu gi dah kan hari tu . ' - amoy

eh , dah kau ni kenapa amoy ,
macam nak marah-2 pulak aku nak pegi bazaar ?
hoho . aku pun tak faham kenapa .

tapi takpe lah , last-2 decide ngn geng sekepala otak
 iaitu classmate tersayang sangat :D ,
diorg stuju lah , KAMI berempat pegi bazaar ,

aku , lisa , najwa dan aca .
aku terlewat bangun ! mimpi buruk pulak tuh .
 elok je aku tersedar , fatin tolak pintu bilik ,
 katanya nak jenguk aku , takut terbabas tidur lagi . -.-'
 ' masyaALLAH ! dekat pukkul 5 dah ni ' - aku .

terus aku berlari-2 anak , masuk tandas , ambik wudhu , SOLAT time !
biarpun dah terlewat , solat tak boleh tinggal :)

keluar dan terus naik bas .
aku jalan ngn najwa ,
masuk bazaar
dan lisa dan aca beli makanan kat deretan kedai .

well , masa awal-2 ,
seronok gila shopping * shopping ke ? hahaha .
macam-2 makanan ada . mse tu dah pukul 5 lebih .

nafsu makan sangat memuncak
sewaktu bulan puasa * hahaha *
 evil laugh di situ . kemudiannnnnn ,

'eh ! kueh feveret aku tuu ! ya ALLAH , fluffy nyee puding gula hangus ni ! ' - aku 
well , masa tu dah hampir habis dah
kiteorg beli makanan yang dipesan ,
tak salah aku nak beli makanan aku pulak , haha :)

 aku mintak 3 . mak cik tu letak dua .
so I asked for one more .
then , jalan ke depan .
I see a red volkswagen car enter that road .

actually , susah aku nak terangkan situasi ni .
 hujung deretan kedai , ada jalan untuk kereta masuk
tapi memang bahaya lah sebab ramai orang lalu lalang .

aku nak pegi deretan kedai yang sebelah lagi ,

so aku pegi hujung jalan yang sememangnya
tempat laluan orang untuk ke deretan kedai sebelah sana .

sungguh aku cakap dan aku tak tipu ni ,
aku dah jalan ke tepi ,

means that , aku tak de lah jalan tengah-2 jalan tu .
 tu namanya tempah maut ! haha ,
 then , najwa jalan kat blkg ,

sbb tak leh jalan berdua .
sbb kereta-2 ada bergerak .
aku tinggal najwa kat belakang , ttbe hati terdetik
' eh , najwa anak orang kaya , dia biasa ke tempat-2 macam ni ? ' - aku
actually , najwa okay je , aku lelebih !
haha . then , bila terdetik macam tu ,
aku baru je nak pusingkan muka nak tgk najwa ,

ttbe je aku rasa paha dan kaki kanan aku dilanggar sesuatu !
dan aku nampak bumper kereta
Volkswagen bettle merah tu dah langgar aku .

aku tak leh nak lari dah .
sebab kereta tu terus bergerak .
ibarat pemandu nye tak perasan yang aku wujud di situ
* oh maiii -.-' .

kaki kanan yg dilanggr
terperosok ke bwah bumper
dan aku jatuh dan berpusing .

kaki kanan aku tertindih ngn kaki kiri .
dan ! elok je tayar kereta tu lenyek kaki aku -.-' 

ni la kereta nya , tapi ni aku cari kat google . haha . gamabr sebenar takde :P

lepas tu , aku jadi diam sekejap .
aku macam ' eh eh , kenapa , apa ? '
then , aku mula menangis ,
tercari-2 najwa ,

najwa datang kat aku .
mata aku mula kabur ,
aku pun tak tahu kenapa .

then aku terasa badan aku diangkat
dan dimasukkan ke dalam kereta yang comel tu
* errr , kereta tu jadi tak comel sbb dah langgar aku :P .

aku terdengar orang bertanya ' adik , adik okay ke ? '
well , mybe pemandu tu . pemandu tu girl :)

will be continued . HAHA :)

No comments:

Post a Comment

taip taip !