Wednesday, April 24, 2013

Handsock

Assalamualaikum ,

sebelum meneruskan rutin hidup ,
aku nak share about handsock ni .

handsock ?
kenal dok ?
sarung lengan untuk perempuan .
lengan itu aurat ye kaum hawa :)

siapa yang dah pakai ?
bagus bagus , tepuk tangan sikit .
sape yang belum ?
it's okay lah awak !
jom , try something new :)

there's one junior ,
* form 4 mrsm pc *

akak , macam mana nak berubah ? - dia
berubah ? dari segi apa ? akak tak reti hurai general , kang salah faham :D ' - aku
frankly , dari segi agama . - dia

at first ,
aku agak terkejut ,
ye lah .
aku bukan baik mana pun .

adik , pakai handsock ? - aku
tak , nak pakai , tapi rasa macam hipokrit je pakai handsock . - dia
kenapa rasa gitu ? - aku
saya byk buat benda jahat . rasa macam tak sesuai nak pakai - dia

people ,
jangan salah faham ngan ayat dia .
stahu aku ,
memang ada yang rasa macam ni .

kadang kadang ,
people around us yang buat kita rasa macam tu .

cth .
ehhh , kau pakai handsock ? wahh , baiknye kau skrg . nak jadi ustazah ke weyh ?

see ? ayat mintak kaki . -_-
kalau orang cakap gitu ngan aku ,
memang makan kasut lah .
hahaha .

kalau kau tak leh jadi baik ,
berdiam diri tu dah cukup baik !
hish , panas hati aku dgr org
buat statement kat atas tu .

for people yang baru nak berhijrah ,
diorg akan down lah .
akan rasa macam ,
' tak nak lah aku pakai , nanti orang perli perli '

see ? kesian diorg , nak berubah .
tapi orang sekeliling ejek ejek .
trus tak jadi berubah .
lagi naya -_-

be supportive , people !
lagipun kawan kita nak buat benda baik .
not bad things .

lainlah kalau kawan tu nak buat maksiat ,
kau nak terajang ke ,
nak sepak ke ,
lantak lah ,
sebab maksiat tu berdosa .

tapi , kalau kau sokong dia buat baik ,
kau jugak dapat pahala ,
aurat dia dijaga .
dapat saham akhirat .
nak masuk syurga sama sama , kan ?

Surat 47 , Surah Muhammad , ayat ke 7
" wahai orang orang yang beriman, jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia menolong kamu dan menetapkan kakimu. "

dear hawa ,
lengan tu aurat .
kalau rasa pakai baju lengan panjang ,
dan tak kan tersingkap ,
takpe ,
bagus .

tapi kalau rasa nak selamat ,
pakailah :)

frankly speaking ,
aku pun niat tak baik gok dlu .
time form 1 ,
aku tgk senior aku pakai handsock ,

and lengan dia putih ,
aku ni gelap . hahaha

aku pun nak pakai ,
sebab nak putihkan lengan
* sengau je niat aku * jgn tiru

then lama lama ,
aku rasa tak selesa kalau tak pakai ,
rasa macam tak selamat .

awal awal tu ,
memang rasa panas ,
rimas ,

tapi lama lama ,
rasa selamat je,
perbetulkan niat balik .


nak buat pape pun senang ,
sebab aurat terjaga .

Islam ni mudah je .
nak jaga kaum Hawa <3 .
so , Hawa Hawa sekalian ,
meh la kita sama sama menjaga diri .

takde duit nak beli handsock ?
meh sini number phone ,
aku tolong belikan pun tak pe .

murah je pon ,
alang alang tu ,
bertambah jugak saham akhirat aku .
hahaha :)

hawa ,
trylah pakai .
and mintak Allah tetapkan hati  kita ,
untuk istiqamah berjuang di jalanNYA .

p/s :
jangan buat tajuk ni sebagai isu nak gaduh ngan aku ,
aku tak paksa siapa siapa pakai ,
cuma aku nak ajak ,

kita berubah sama sama .
berubah ke arah lebih baik .
aku nak masuk syurga ,
korang pun sama .
kita masuk sama sama ye ?

insyaALLAH ,
Amin :)
gambar ihsan dari cik google . cute !

10 comments:

  1. nok suh iman belikan. warne pink deh :D
    post deh keh3
    yupt, i love handsock, lau xpakai ase mcm loose berangin, n xselesa la confirmnye.. hny org yg pki tau that awkward feel.. u get me rite? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahhh , I got you .
      aku faham maksud mu .
      hehehe .
      warne pink ade ke ?
      jom ah gi kbmall .
      gi cari :D

      Delete
  2. iman . belikann utk aku satu , post kat utp

    ReplyDelete
    Replies
    1. post tak diterima ,
      hahah ,
      balik kelantan nanti ,
      insyaALLAH kita jumpa .
      shopping bersama <3

      Delete
  3. lebih2 lg lau pki baju kurung,, better pki handsock coz biasenye mesti nampak lengan if nak buat keje coz kawasan tgn die tu mcm loose :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. you are right , pretty ^^ .
      so hawa ku syg ,
      try to wear this handsock .
      kita sama sama melindungi diri
      <3

      Delete
  4. dah lama x pakai handsocks :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. it's okay lah anis :)
      try to wear it again .
      mula mula memang kena paksa ,
      then bila dah terlekat ,
      Alhamdulillah .
      goodluck my dear ^^

      Delete
  5. Replies
    1. heheh ,
      yess .
      best for us ,
      muslimah :)
      ^^ btw , thanks for reading .

      Delete

taip taip !