Tuesday, April 23, 2013

Jumaat di MRSM Pengkalan Chepa :)

Assalamualaikum ,

okay , tangan mula menari .
sebenarnya rasa malas dah datang .
takpe ,
update je dlu .

Jumaat di bumi mrsm pc .
seronok ! seronok ! awesome !
kenapa ?
okay , meh sini aku crite .

pagi pagi ,
bangun mandi
* kadang-2 just basuh muka , gosok gigi and ambik wudhu *
tak mandi pun ,
takde orang tahu .
hahaha ,

trus pegi surau .
solat subuh berjemaah .
hari jumaat special ,
ada sujud tilawah !
suka suka suka <3

dah siap solat dan doa ,
baca mathurat ramai- ramai .
sungguh , aku rindu -_-

gelagat tersengguk sengguk ,
biasalah tu , haha .
spe yang segar pagi tu ,
boleh tgk orang lain tersengguk
hahaha * jahat molek aku *

then ,
berlari lari berlumba lumba pegi DS .
macam la DS tu lari jauh je .
hahaha ,
DS mmg tak lari .
makanan tu haaa ,
habis karang , baru merana -_-

dulu , awal form 5 ,
aku selalu gok jadi tukang jual nasi .
pegi dari blok D , E then C .
jual nasi .
haha ,
laku plok tu .
and ada pelanggan tetap .
* cheewahh *

siap makan ,
form 4 pegi kelas al-Quran , pukul 9 .
form 5 ? lantak kau lah !
haha , tapi biasanya ,
ketua blok akan mengejutkan gerangan yang tidur lepas breakfast . - termasuk aku -
* bangun semuaaaaaaa ! time to bersihkan blokkkkk *

aku pun kadang kadang tidur gok ,
dengar je suara Irah * ketua blok * ,
terus aku nak menyorok .

kalau boleh nak cakap ,
' iraahh , 10 minit lagi boleh ? '
hahaha ,
mampuih aku .
vice pres blok , roomate aku lah .
mmg kena ah kalau aku tak keluar .
hahaha

ramai ramai ah gotong royong ,
aku suka time bersihkan bilik air .
dapat main airrr !
hahahah ,
pernah kiteorg buat waterfight dalam bilik air .
habis basah you know ?
seronok !

then , pukul 10 lebih ,
announcement dari pihak Badan Dakwah dan Rohani ( BADAR )
* perhatian kepada semua pelajar puteri ,
sila hadir ke surau pada pukul 11 pagi ,
berpakaian baju kurung *

time for usrah ,
ada ustazah dari luar yang datang ,
ada yang lucu , serius dan dan dan ,
semuanya lah .

hewhew ,
seronok gok ,
byk ilmu dapat time usrah ni .
pasal perempuan kah kebanyakan .
ada yang kiteorg panggil ' ummi '
I love ustazah ustazah tu <3

waktu makan !
waktu impian semua kanak kanak kat pc ni .
berebut pulok beratur kat DS .
tapi aku lagi prefer pegi lambat .
kenapa ?
sebab tak ramai orang dah .
bleh la aku beratur dengan senang lenang .
hahaha

1.30 petang kena terpacak kat surau dah .
solat Zuhur berjemaah <3
dlu aku jadi gok imam ,
skrg tak .
kuang kuang .

sesi usrah bersama puteri .
lepas zohor ,
anyone bleh comeout .
and kongsi ilmu .
huaaa , aku rindu kot time ni .

then waktu outing ,
kalau aku tak outing ,
duk bilik ah ,
orang study ,
aku tidur .
* peace yo *

then , solat asar kat surau ,
waited for kakak USM datang untuk usrah .
see , jumaat banyak usrah .
bertimbun timbun berguni guni pahala boleh kutip .
hahahah 
suka suka .

makan petang ,
then pegi surau .
ceramah lepas maghrib ,
then isyak .

people boleh pilih nak study kat kelas , DS or bilik .
aku ni ikut mood ,
ada certain time pegi kelas ,
kadang kadang duk kat bilik je .

nak nasihat aku ?
baik pegi kelas . skurangnya buat gok homework .

duk bilik ,
buat jugak , tapi katil nampak lebih menarik dari buku .

believe me ,
aku berpengalaman benor bab bab tidur ni .
hahaha .

kadang kadang ,
lepas study ,
* tu pun kalau study *
tengok movie ramai ramai ,
makan meggi ramai ramai ,
sesi luahan perasaan ,
menyanyi * bilik aku kuat menyanyi *
mengaji ,
apa lagi aku tak list ?

so many things yang aku rindu kat pc ni .
banyak benda ,
tak cukup 1 post kalau nak taip .

kalau lah aku boleh terbang pegi sane skrg ,
aku pegi dah .
rindu sangat dah ni :'(

rindu cikgu ,
rindu bilik ,
rindu surau ,
rindu blok akademik ,
rindu cube ,
rindu kelas ,
rindu taman ulat ,
rindu taman ilmu ,
rindu koop ,
rindu cafe ,
rindu DS ,

rindu SEMUA !

Alhamdulillah , aku diberi peluang belajar di sana ,
menghimpun seribu satu
pengalaman ,
pengajaran ,
pelajaran ,
erti persahabatan :)

aku sayang MRSM Pengkalan Chepa <3
sama macam korang sayang sekolah korang :)


10 comments:

  1. jumaat jer?
    citer la jgk ari2 lain.. ade 7 hari lam seminggu..
    btw, jumaat mmg best brbanding sabtu.. haaha..
    miss those moments !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3
    samela titew, merindu akan pc

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari hari lain ?
      kena hadap komp ni lah makcik oii .
      haha , mmg jumaat best ,
      sbb esoknye cuti ! haha
      senior kita pun rindu pc ,
      ni pulak kita ,
      yg baru tggal -_-

      Delete
  2. Iman klasmet aku! msti mg x knl kn aku nh sape? cik anon lh katakan..hahahauhuhtu update lah pasal kelas kita!! biar kasi gempak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. memey dok kenal ,
      tapi aku rasa aku tahu sape .
      hahaha .
      insyaALLAH ,
      psal classmte <3

      Delete
  3. iman ! mu ni sokmo buat telinga aku sakit time mu nepik . haha . weh , bo buat aku nangis . haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaa ,
      aku tak berniat nak buat mu ngis pun .
      cuma , aku berjaya lah kan ?
      hahaha :D

      Delete
  4. kabo laaa..rindu adik2 comey kelas h . haha.

    ReplyDelete

taip taip !