Wednesday, April 24, 2013

Sahabat vs Crush

Assalamualaikum ,

mak aih tajukkk ,
perlu ke word crush muncul di situ ?
-_-

tadi tajuknya sahabat dan cinta .
tuka lah sikit , 
sahabat VS Crush lagi best .
hahaha .

okay , takpe ,
biar aku bercerita dulu .
lepas tu , nak cakap apa ,
cakaplah :P

remember that the third guy yang aku crite dlm post fall in love ?
aku over react about him .
seriously .
dan aku pun terkejut .
bukan aku je .
orang orang yang tahu pun .
terkejut .
  • tersengih sengih bila ingat dia
  • tersenyum ear-to-ear bila ingt dia 
  • menyanyi tanpa erti lelah smbil tersenyum lagi
  • buat keje dengan rela dan happy 
  • excited overdose time tgk gamba dia 
fyi , aku pernah jumpa dia .
sekali je secara live .
actually bukan nak jumpa dia ,
nak jumpa orang lain .
dia ada sekali .

reaction aku time tu ?
aku tak tgk pun muka dia .
buat muka Blank mcm muka Ji Hyo dlm Running Man .
hahaha .
aku masih berjaya kekalkan muka tersebut
depan orang yang aku minat :D

okay , apa kaitan pulak ngan sahabat ni ?

one fine day ,
aku stalk fb that third guy .
teka ah aku jumpa apa .
pic dia ngn a girl .
rapat gok ,
so aku andaikan itu gelifriend dia .

that time ?
agak patah hati . okay bohong .
memang patah hati .
kahkahkah .

kecewa -_-

tapi takpe , dia tak tau pun .
and aku rasa aku tak serius .


This is Shahira Shuhada ,
sahabat aku sejak tadika <3
* aku tau dia cantik , tak payah puji lelebih . hahaha *
when she knew about this crush thing ,
she said ,
' sayangilah seseorang kerana Allah. apabila dia pergi, kita tidak terlalu sedih :) '

mak aih ayat ,
terkesan habis kat jiwa raga aku .
terima kasih mekk .
aku sayang mu <3 
* nangis nangis nangis *
gurau saje . hahaha

dia ni siap nak temankan aku pegi ' cuci mata ' lagi .
* mok cik , aku bereh jah *
hahaha , 
kidding , baik pegi shopping , makan ,
dari bazir masa cuci mata aku yg dah sedia cuci :D





this is Maryam Syazana .
dia pun thu ' kisah crush main main ' aku ni .
dia cantik ? aku tau .
tak payah puji .
memang ramai kawan aku yang cantik .
hahaha

she said ,
' Eyyy.
Hilang, datang yang lebih baik.
InsyaAllah.
Doa je yg terbaik !
Jgn laa dikenang mende yg daa lepas. Nanti sakit. Bina kekuatan dgn ape yg ade.
Jyeahhh. Iman bolehhhh! '


ayat dia ,
selalu inspiring people .
terutama aku .
hahaha .

Eisqil
she said - Jangan lah sedih sangat sampai macam tu -
Eisqil oh Eisqil , kak iman bergurau saje .
hahaha , drama queen :D

Masitah 
she said - Ya Allah ya Rabbi . dah akak , cukup lah tu . ramai lagi orang lain .

tengok ,
ayat ayat diorg ,
berusaha nak pujuk aku .

even mende ni nampak macam main main ,
tapi diorg bg semangat mcm benda ni betul .
I mean , mcm that guy tu pernah jadi bf aku .

thanks a lot ,
I really mean it !

nampak tak ?
sahabat vs Crush .
yang mana lebih baik ?

for me ,
* dihighllightkan *
FOR ME ,
those yang gaduh dengan sahabat dia ,
over a guy ,
sorry to say ,
buang masa korang je .

kalau kata bodo kang marah .
macam kasar lah pulak .
tapi takpe , 
that's the fact .
hewhew .
jgn marah .

nti hilang bf tu ,
cari sahabat gok .
takyah kapel lagi senang .

bercinta lepas kahwin tu lagi manis .
hahaaha ,

doakan kita sama sama mendapat jodoh yang terbaik :)

ya Allah , panjangkan ukhwah kami .
semoga kami bertemu di JannahMu .

Amin :)



4 comments:

  1. h`oyeah`hhhhhhh ! aku first komen . hahaha , iman . kecik2 jgn `crush` .` hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tasha , i'm a big girl now .
      hahahha ,
      sep mu tetap anggap aku kecik ,
      hehe

      Delete
  2. iman kecik smpai bile2 tasha :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha ,
      ain ain ,
      mu pun sama .
      sama kecik ngan aku :)

      Delete

taip taip !