Wednesday, April 24, 2013

Kekasihku - Rahmat

Assalamualaikum ,

haaa , mesti korang ingat nama Rahmat
tu nama pakwe aku , kan ?
hahaha ,
bukan bukan

sebenarnya , tadi
sedang aku menscroll kan page fb dan blog ,
and messaging with my little junior * Anis * ,

tibe tibe ,
lirik lagu ni terlintas kat kepala ,
terus menyanyi dalam hati ,

kepadaMu Tuhan , aku berserah ,
ku sujud syukur padaMu .

Allah gerakkan hati aku ,
tiba tiba je .

mungkin ada sesuatu di sebalik semua ni ?

aku search tajuk dia .
found it !
kekasihku by rahmat .
and I also found this .

(Makna Lirik)
~ Mengisahkan tentang diri penulis yang telah tersedar dari keasyikan dalam mengingati Allah. Penulis kemudiannya menceritakan tentang keadaan dirinya yang telah hanyut di alam tafakur (zikir ruh). Dia mengibaratkan dirinya seperti berada di sebuah hamparan luas. Tiada yang awal dan tiada pula akhirnya. Bidadari yang dimaksudkan adalah Diri Rohani.
~Diri Rohani itu tersangatlah cantik apabila diibaratkan wajahnya seumpama kaca manakala panahan matanya pula seperti kerlipan mutiara. Setiap perbuatan dan tingkah laku Diri sangatlah jujur, telus dan luhur. Tiada sebarang makhluk yang mampu menandingi kehebatan Diri Rohani. Namun, kehadirannya hanya sementara. Sekadar untuk memenuhi permintaan insan yang sedang merinduinya. Di manakah dia…
~disebabkan paras Diri itu terlalu cantik, anggun (sifat kecantikan Allah), maka penulis menggelarnya dengan dua nama iaitu Dewi Hati dan juga Seri Cinta. Penulis mahu menjadikan Diri itu sebagai teman dalam kehidupan yang kekal abadi.
~Di rangkap terakhir lagu, penulis menunjukkan betapa dia bersyukur kerana Allah memberi petunjuk kepadanya dengan mengurniakannya sebuah CINTA yang Maha Agung.
Wallahua’lam

aku jumpa ni , Wallahua'lam .
kalau ada percanggahan pendapat , 
boleh inbox or komen ,
nak jugak aku dengar pendapat orang lain ^^

No comments:

Post a Comment

taip taip !