Monday, April 22, 2013

Tudung .

Assalamualaikum ,

ni post keempat and last lah kut for today ,
about tudung .
hmmm , menarik lah pulak aku rasa tajuk ni .
hahaha

there's one fine day ,
someone told me .

' apa awak ingat , awak pakai tudung labuh tu , awak baik sangat la ?'

okay , tersentap jiwa raga bakul baldi aku .
ayat diaa , oh maii ,
berasap , berapi , beracun .
hahahah ,

okay girls guys dan semua pembaca .

kalau orang tu pakai tudung labuh and prangai tak cantik ,
jgan salahkan tudung ,
perangai nye yang salah ,
not the tudung !

sekurang-2 nya , aku jaga aurat aku .
haaa , ni ayat nak marah ni ,
hahaha

Allah menyuruh kita menutup aurat dengan sempurna .
don't blame that tudung lah .
walaupun prangai orang tu jahat ,
tapi dia still cover aurat dia .

faham tak maksud aku nak sampaikan kat sini ?

dia dapat dosa sebab perangai buruk dia .
tapi bab aurat , dia dapat pahala .
sebab auratnya dijaga dengan sempurna .

do you get what I mean ?

tu satu hal ,
yang kedua , aku berterima kasih kepada orang yg cakap mcm tu kat aku .

ayat dia , buat aku sedar .
aku semakin berjaga-2 dengan perangai aku .
because of what I'm wearing .

tudung yang dipakai mengikut syriat dan ikhlas ,
akan mengawal tingkah laku seseorang .
believe me .

actually , orang tu bg ayat tu kat aku time dia tengah marah .
well , setan kan banyak time tengah marah .
and she already mintak maaf ngn aku .
aku tak marah dia pun .
thanks untuk dia .

kalau dia tak cakap macam tu ,
ntah bila aku akan sedar :)

so , to all muslimah . kaum hawa ,
ye , awak awak awak sekalian ,
cover your aurat ! bukan bungkus ye .
tapi tutup dengan sempurna :)

anything tak puas hati ngan post ni ,
boleh je komen ,
hantar msj kat fb ,
skype ,
hantar msj kat number aku * bg sesape ada number*
and email me .

okay ? jgan cakap belakang .
nanti tak pasal-2 aku dapat pahala free .
aku tak kesah ,
tapi korang la yang kesian .
hahaha :)

take care people .
may Allah bless you .

7 comments:

  1. haiiiiiiiiiiiii cantik , hahaha . sajeee nak komen .

    ReplyDelete
  2. ehhhhh , aku nak pakai tudung yg lagi labuh dari skang . . . . .. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. serius ? baguslah !
      aku sokong mu dari belakang .
      semoga Allah melindungimu :)

      Delete
  3. Replies
    1. diam mek diam .
      malu aku !
      lagipun aku dah berbaik ngan dia <3

      Delete
  4. Iman :D saje testing comment hihi <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe , silakan yuna .
      kalau rasa ada idea or iman salah cakap ,
      tegur je :D

      Delete

taip taip !