Tuesday, April 23, 2013

Paper Biology SPM 2012

Assalamualaikum ,

mesti korang fikir ,
takpenat ke si iman ni menaip ?
hehe , suka suka .
time angin rajin datang ni ,
baik aku update laju laju .

okay , berbalik kepada tajuk .
dalam 10 subjek aku ambik time SPM ,
subjek Biology berjaya buat aku menangis .
sila tepuk tangan kuat kuat .
hahahah

kepada pelajar SPM 2012 ,
buat pengetahuan korang ,
aku tak menangis paper sejarah .
walaupun paper sejarah mmg sgt ' ohsemm ' .
sebab , * sobs sobs *
aku dah takde perasaan dah time sejarah tu .
lantak lah kau nak jadi apa .
hahaha .

subjek Bio ,
that evening , aku pegi bilik amoy ,
mintak tolong dia and bella ajar la .
* gila apa , esok dah nak exam , nak ajar apa lagi ? *
kuang kuang . aku mmg macam ni .
lalalal . jgn contohi .

buttt ,
bila aku buka satu satu page buku bio .
aku macam ,
' weyh , bila masa belajar ni ? '
bapak  jahat statement aku .

bukan salah cikgu ,
salah aku yang tidur .
fyi , kelas Bio merupakan kelas feveret tidur aku -_-

bukan nak berbangga ,
cuma nak cakap kenapa aku menangis time bio tu .

menangis nangis aku petang tu ,
aku rasa macam kosong je !

' kau menangis buat apa ? baik kau baca ! '
well , tak leh nak folus dah weyh .
aku down dah masa tu .
merah mata aku menangis petang tu .

Aimi and Bella tak putus putus memujuk .
baik kan diorg ? sayang diorg <3

then ajak pegi makan ,
aku pegilah DS ,
dengan muka masam and mata merah sebab menangis

' eh , iman ? kau ni kenapa ? ' - a friend
aku tak bg reaksi rasanya .
' parok doh iman ni , tak pernah aku tengok dia macam ni ' - a friend

aku pun pegi lah duduk and makan .
tu pun menangis lagi .
hahahahha
call my mom ,
menangis nangis lagi
* oh si cengeng ! *

' dah la kakak , baca je . akak bolehnye ! jangan macam ni ' - ummi
well , aku lagi lah sedih sebenrnya ,
my mom hantar mrsm suh belajar baik-2 ,
boleh pulak aku call and ckp ,
' ummi ! nak drop BIO ! ' - aku

gila apa !
esok nak exam , hari ni kau nak drop .

haa , gitu ah monolog dalaman bila aku fikir balik bout that .
kihkihkih ,

aku truskan usaha .
Allah selitkan kekuatan taktala aku dah putus harapan .
Alhamdulillah :)

paper bio berlangsung .

Allah bg ketenangan kat aku .
nak kata tak leh jawab ,
tak jugak .
nak kata boleh jawab ,
pun tak .
but Allah bg aku rasa yang
buat aku tenang ,
dan jawab semua .

see ? kuasa Allah Maha Besar !
ilmu ni milik Allah .

dah kuat mana kau study pun ,
tapi sombong dan riak ,
Allah boleh tarik balik tau ?

time aku dah siap shopping with my mom ,
she asked me .

' kenapa akak tak nak ambik medic ye ? '
'tak nak lah ummi . tak minat bio ! ummi tak ingt ke time sehari sebelum exam bio ?
akak call ummi and menangis nangis sebab nak drop bio tu -_- ' - aku
' haah la , hehe . tapi akak dapat brape eh bio ? A kan ? ' - ummi
' haah , A . terkejut badak akak ! ' - aku
' tu study ngn tak minat . kalau minat , hmmm , A plus plus lah kan ? ' - ummi

hehe , pandai lah ummi aku buat andaian :)

pengajaran ,
bersyukurlah dengan semua benda .
jangan kedekut ilmu .
study awal awal .
jangan putus harapan .
JANGAN tidur dalam kelas . * please , aku mohon *
jangan sibuk menangis macam aku * haha *
doa and mohon pertolongan Allah :)
minta mak ayah doakan , doa parents makbul !
mintak kawan kawan doakan .
mintak cikgu cikgu doakan .

insyaALLAH , kejayaan milik kita .
di dunia dan di akhirat <3

No comments:

Post a Comment

taip taip !