Friday, April 26, 2013

Kau jalan macam baby !

Assalamualaikum ,

hewhew ,
ni nak mengimbau kenangan ,
time kat MRSM Pengkalan Chepa dulu .

awal bulan 10 rasanya ,
Doc cakap .
' haaa , tulang awak dah makin better '

* Alhamdulillah *

' awak try bangun and jalan , saya nak tengok' - doctor .

aku pun macam ,
' whatt doctor ? nak suruh jalannn ? '

tapi aku diam je ,
muka dah cemas semacam .
hahhaa ,

then aku berdiri ,
dibantu oleh ummi ,

my tongkat diambil ,
and aku macam hilang imbangan .
dah lama kut aku tak berdiri tanpa tongkt .

actually ,
kaki patah ni ,
kena infection ,
tapak kaki dah salin kulit .

jadi lembut macam baby ,
tapi mak aihh ,
kalu pijak ,
seluruh tapak kaki rasa macam kena cucuk jarum
-_-


doctor pun tengok kat aku and ckp ,
' laaa , jalan lahh '

dia bagi ruang untuk aku berjalan
aku pun ,
' hish , doctor ni '

- tak leh la doctor - aku

aku tak boleh nak angkt kaki ,
tak yakin ,
dengan rasa mencucuk kat tapak kaki ,
aku dapat tahu ,
yang aku dah lupa cara nak berjalan .
AllahuRabbi .

nerves dan darah dah lama tak mengalir ,
kat bahagian patah tu ,
hmmmm .

memang , aku dah LUPA cara nak berjalan .
Allah .

then doctor cakap lagi ,
' hmm , awak berlatih lagi ye ? pakai je 1 tongkat '

' tak nak lah doctor , tak jadi saya jalan guna 1 tongkt ' - aku

memandai je aku ,
hahaaha ,
tapi mmg btul .
aku tak reti guna 1 tongkat ,
plus , aku jalan slow gila dgn 1 tongkt -_-

menang gary dalam cite spongebob ,

sebelum keluar bilik doc ,
doc cakap ,
' haaaa , maknya tu ! ambik tongkat anak 1 , buang jauh jauh . hahahaha '

hamboi doctor ~
aku ?
tarik tangan ummi aku , and cakap ,
' ummi , jom balik ,
tak yah dgr doctor cakap apa ,
buat macam tak dgr je '

kihkihkih .

mujur my mom tak ambik tongkat aku ,
sayang you know tongkt tu ?
teman aku saban hari saban malam .
:D

Tongkat , I love you dearly :D


then , pegi maktab terus .
time tu orang baru balik sekolah ,
ramai gok datang membantu .

I told Eisqil ,
' akak dah boleh jalan '
dia terkejut
and suruh aku jalan .

hahaha , memang tak lah .
lupa cara nak jalan -_-

then Irdhina Harith .
hah , nganga . Dina nak suap ni , hahah


okay , ni Dina .
dia cantik ? tak yah puji , aku tahu doh .
hahaaha ,
sorry dinnnn , curi gambo tanpa izin :D
sahabat yang aku sayang <3
dia tahu aku dapat jalan ,

sanggup je dia datang sickbay malm malm ,
semata mata ,
nak tolong aku
agar dapat berjalan balik .

dia tgk aku berjalan ,
kalau aku nak jatuh ,
cepat cepat dia pegang aku .

bimbang kalau kawan dia yang manja ni ,
jatuh sebab hilang imbangan ,
huaaa , Dina ,
aku terharu biru

* mari , lap air mata . sobs sobs *

* Dina , I Love You Lillahi Taala *
hehe .

yes , mula mula tu ,
setapak demi setapak ,
walaupun perit ,
ku gagahi jua .

* mak aih , ayat skema *

Dina and yang lain ,
tak putus putus support aku .

sikit sikit lah ,
then aku kebas tongkat balik .
hahahaha

kalau guna tongkat ,
laju gila aku jalan ,
tak guna tongkat ?

hmm , budak lima tahun pun jalan lagi laju dari aku -_-

then ,
sahabat , kawan , juniors ,
bersilih ganti ,
datang mengajar
and menemani aku berjalan semula .

semakin hari semakin banyak tapak aku berjalan ,
kalau hari ni 10 tapak ,
esok up sikit ,
jadi 15 . hewhew .
silih ganti dengan tongkat .

well , dengan bangga nye aku nak cakap ,
diorg tak habis sekolah lagi ,
tapi dah boleh jadi doctor pakar FISIOTERAPI .

hahaha , kalau pegi fisio ,
bayar ,
ngn diorg , free . hehehe
takpe lah , aku mintak ngn Allah ,
bagi balasan yang setimpal untuk korang <3

ramai ah yang cakap ,
' comel ah kau jalan , macam baby ! '
' eh eh diaa , dah boleh jalan ? opss , slow slow , kang jatuh '
' hehehe , budak 2 tahun baru dapat berjalan ye ? '

macam macam ayat lawak .
aku tak kesah pun ,
cakap lah apa apa ,
aku bahagia .
sebab korang ambik berat pasal aku :D

so ,
aku dapat and belajar berjalan kat maktab ,
not kat rumah .

mak aku dtang melawat hujung mggu ,
terkejut badak tengok aku dh boleh jalan ,
slow slow pun tak pe lah .
asal berjalan .

adik-adik aku lagi lah .
mujur tak jatuh rahang je ,
menganga tgk kakak diorg .

hahaha .
classmates and batchmate serta juniors yang sgt supportive .
tak lupa family tersayang <3

aku pernah terdengar ,
seorg junior bercakap dgn kawannya ,

' tengok , laju dah kak iman jalan . bagus nye ! '

orang lain cakap ,
' wahh , laju dah dia jalan ! awesomee ! '

Contengan Eisqil si comel . bak kata Maryam ' Buruk bebenor tulisannya ' hahaha :D


sebenarnya ,
ayat ayat macam tu ,
buat aku makin semangat
nak belajar berjalan balik .

semangat nak buat orang sekeliling
happy tengok perkembangan diri aku .

walaupun aku tak leh jalan
selama 2 bulan lebih ,
aku bersyukur sebenarnya ,

Allah nak ajarkan aku perkara ,
yang bukan semua orang boleh rasa .

orang lain ada yang accident ,
dan tak leh jalan terus ,
ada yang lahir takde kaki ,
ada yang kena potong kakinya sebab penyakit .

aku dapat rasa apa yg orang lain rasa ,
walaupun sekejap .
insaf insaf insaf !

aku bersyukur
sebab aku yang dipilih oleh Allah .

AllahuRabbi ,
terima kasih atas segala kurniaanMU .

nikmat ditarik buat seketika ,
supaya aku sedar akan kekhilafan diri .
menjadi pengajaran dan tauladan 
buat orang lain juga . 

ya Allah ,
Engkau tempatkan lah semua orang yang menolongku ,
secara langsung ataupun tidak ,
di dalam syurga JannahMU .

semoga Allah membalas jasa kalian semua .
kalau tidak di dunia ,
tuntutlah di akhirat sana .

Never forget to say ,
La Ilahaillallah :)

2 comments:

  1. buat aku nanges je kawan ('= and aku tak tolong pun, aku membebel je banyak hehe

    and indeed u're lucky (walaupun sakit sangat) untuk diuji sedemikian

    ~irdhina harith~

    ReplyDelete
  2. Good girl... you strong strong girl <3

    ReplyDelete

taip taip !