Wednesday, April 24, 2013

Kaum hawa , please take note :)

Assalamualaikum ,

Ramai wanita yg pertikai kan soal aurat..dan memberi jutaan alasan..

A - Perempuan
B - Muslimah

A : Semua yg tutup aurat, kompom masuk syurga ke?

B : yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka :)

A : Mmm..tudung labuh pun mcm baik sgt, buat dosa jugak..ngumpat org sane sini..

B : bila Iblis tk mahu ikut perintah Allah utk bersujud kpd Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu..

B : "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". samalah dengan tudung, tudung pula yang disalahkan, "pakai tudung tk semestinya baik..bla..bla..bla..

A : Macamlah kau tu bagus sgt nak tegur2 aku..ntah2 kau dulu lagi jahat..

B : tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam utk pergi berdakwah kpd kaumnya..maksudnya, dakwah itu satu tuntutan..

B : Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tk berapa betul..sekurang2nya dia insaf dan bertaubat skrg :)

A : walau kami pakai seksi tapi hati kami baik..!!

B : Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yg suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat??

A : Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami..kalau tk suka jangan tengok!

B : kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau..

A : Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan!

B : Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap mcm tu depan Allah nanti? lawan perintah Allah, neraka tempatnya..

A : Bukan kami tk mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru..

B : Mati tidak mengenal usia..tak takut ke ati dalam usia muda? tk sempat nak bertaubat nanti..

A : takkan nak buat perubahan secara drastik? slow-slow la..

B : Bolek ke cakap kt malaikat Izrail nanti..tunggu kejap!! lepak la dulu..jangan ambil lagi nyawa aku..boleh??

A : Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya..!!

B : kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam..

A : ..........................

P/s : Wahai Wanita..peliharalah aurat mu..


Credit to : Shujaie Kamal

nahhh , setepek atas dahi , hidung , muka .
sama sama muhasabah people .

we can change to be better ,
insyaALLAH ,
AllahuRabbi :)

9 comments:

  1. thanx 4 the info....insya Allah

    ReplyDelete
  2. thanks...In shaa Allah..kita akan bersama2 kaum hawa yg lain di JannahNYA

    ReplyDelete
  3. such a very awesome conversations between perempuan and muslimah :) jangan takut untuk berdakwah :D care all those things! The word 'jangan jaga tepi kain orang' tak boleh dipakai because we're all muslims and we do care about each other :D thanks! assalamualaikum

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes ! we are all muslims and
      we do care about each other .
      suka ayat tu .
      welcome and thanks jugak for reading ,
      waalaikumussalam ^^

      Delete
  4. although I do wear hijab (still im not fully covered), I do not have the nerve to tell some people that what they are doing is obviously wrong. For example, buat acuh x acuh dlm menunaikan solat. Aku x tahu macam mana nak tegur :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aniss ^^ , terima kasih sudi baca blog aku yg tak seberapa ni .
      dulu , aku pun gitu ,,
      takut nak tegur orang .
      then aku fikir ,
      kalau aku tak tegur ,
      siapa lagi ?
      kalau Allah tanya aku nanti ,
      aku nak jawab apa ?
      btw , agak susah sebenarnya nak kumpul kekuatan .
      but , anis yang aku kenal ,
      kuat orangnya !
      be strong dear ,
      tegurlah kalau ada orang buat salah .
      try , try and try .
      Allah akan tolong mu balik jika kamu tolong agamaNYA ^^

      Delete

taip taip !