Friday, April 26, 2013

Saat susah - Eisqil -

Assalamualaikum ,

hahaha ,
jgn fed up ye ,
sbb malam ni ,
mmg aku nak taip psal Eisqil je .
:) tak nak baca , tak pe .
 just pangkah tab :D



okay , here's the story .
aku tak pernah ada junior sebaik dia .
korang pernah ada junior sebaik dia ?
fikir fikirkan lah :)

28 April 2012
aku demam teruk ,
and balik rumah .

she texted me this
- Smiling doesnt mean you are fine! Stop acting akak, hm -
- Astaghfirullah, akak kenapa ni sbnrnya? Hm risau nyaaa. -
- Hm jgn ckp besar akak. Eisqil sayang akak, tknk akak sakit. Tolng lh akak -

hahaha ,
yeah , dia risaukan aku .
kesian dia . hewhew

aku pernah kena gastrik ,
and muntah muntah teruk .

she came to my room ,
and gave me gaviscon .

baik kan dia ? :'(
bagi ubat semata mata nak tgk ,
kakak senior dia ni sihat .

AllahuRabbi .

* stop typing for a while , rindu menyesak jiwa :'( * 

aku dan dia during UNGA . dia tinggi ? memang ! hahaha .

during accident ,
she also texted me ,
-Kak iman, akak ok? Hm harap akak tkd apa apa -
- Hm semua org ckp pasal akak. Eisqil dh dua kali dh menitis kan air mata. Akak ok? -
- Akak , ckg bru britahu yg pasal akak kena bt pilihan tu. Eisqil tgah nangs -

aku reply texted dia ,
tapi lambat .

junior lain duk cerita kat aku ,
dia menangis teruk malam tu .

aku call dia kejap malam tu ,
tapi dia tak leh cakap pun ,
teresak esak kat phone .

aku ? terharu !
ya Allah , sayangnya dia kat aku .

Masitah pun cakap dia nangis ,
- Shitah g kelas c mlm tu then tgok dy ngs sorang diri. Tasha ckp shes upset to hear bout u. -

Piha cakap dia teman Eisqil tidur mlm tu .

kesiannya dia kan ?
bimbangkan aku .

bila aku mengadu aku sakit ,
dia cakap ,
-mcm mana ni? Akak tahan lh, hm cpt cpt makan pain killer-

time trial spm ,
tiap tiap malam dia datang tidur ngan aku ,
pagi pagi teman aku mandi ,
siapkan aku dulu ,
baru dia siapkan diri dia .

hantar aku pegi dewan ,
tolak kerusi roda aku tiap tiap pagi ,

dia lakukan semua tu !
sedangkan dia pun exam .
kesian dia :'(

ada salah satu malam trial ,
esoknya exam addmath dan fizik ,
kaki aku sakit balik ,

macam malam first aku accident ,
AllahuRabbi !
aku tak leh tidur .

dia teman aku ,
yes , dia mmg tak mampu buat pape .

tapi dia rela paksa diri dia berjaga sebab nak teman aku ,
tu dah lebih dari cukup !
yang tu aku rasa bersalah sgt ,

dia teman smpai pukul 4 pagi kut ,
tu pun sebab aku terlelap dlm stgh jam .

kesian dia ,
esok exam -_-

dia pujuk aku ,
supaya aku dapat tidur .

dia teman tidur ,
bawak pegi makan ,
kalau aku nak pape ,
dia akan tolong selagi mampu .

dia antara orang yang terawal yg tahu aku dapat jalan .
then banyak hari jugak ,
aku dilatih berjalan oleh Dina and others .

smpai lah aku boleh jalan mcm baby umur 2 tahun ,
terkedek-2 .
aku panjat blok dia pakai tongkt ,
and jalan slow slow depan dia .

terkejut dia !
hahaha ,
I managed to make her happy , right ?

hehehe .

saat amek result SPM ,

takyah cakap lah pasal berdebar ,
memang berdebar tak leh nak cakap ,

she's there ,
dalam dewan ,

dia datang dekat aku ,
and cakap ' berapa kak ? '

aku cakap ah tak tau ,
tapi nmpak mcm penuh .

muka cuak gila time ni ,
dapat je result tu ,

aku peluk aimi ,
and aku terus peluk dia kemas kemas

aku nangis dalam pelukan dia .
dia cakap tahniah ,
dia pun excited !
hahaha .

actually kan ,
banyak benda dia tolong aku ,
tak cukup nak list satu post ni .

even aku panggil dia badak ,
dia tak marah pun .

still tolong aku time sakit .
byk kenangan ngan dia .

and today ,
dia pegi mrsm Kuala Terengganu ,
pray for her and her friends
diorg bertanding sukan kat sana .

and I really miss her .
esok * Jumaat * ,
aku rancang nak jumpa dia sebenarnya ,
nak bawak ayam kfc * feveret dia *
scra surprised nye .

tapi aku yg surprised dlu ,
sbb dia tak de kat maktab .

AllahuRabbi .

ya Allah , Engkau lindungilah dia .
bantulah dia mendapat kejayaan di dunia dan akhirat
dan mencapai segala impiannya .

dear readers ,
do pray for me ,
supaya dapat jumpa dia .

nok belanja dia kfc !
hahaha .

so ,
what do you think ?
dia baikkan ?

when I told people about her ,
people will said ,
' ehhh , junior ? baik nya dia ! '
' mu jaga ah dia baik baik weh , baik sgt dia ngan mu '
' hish , takde lagi aku dgr ada junior sebaik ni '

macam macam la orang pesan kat aku ,

hmmm ,
sejujurnya ,
aku dah anggap dia
macam adik kandung aku sendiri .

ya Allah ,
kekalkan ukhwah kami.


sahabat sampai syurga <3
Amin .

2 comments:

  1. sahabat yang setia itu memang indah..=')


    Perlu ke free education di Malaysia?

    http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/04/free-education-do-we-really-need-it.html

    ReplyDelete

taip taip !