Tuesday, April 23, 2013

Kau ni study ke tak ?

Assalamualaikum ,

okay , dah pukul 11 pagi tapi aku masih tak bersarapan ,
jangan contohi ,
tak bagus .
hahaha

people often asked me ,
kau ni study ke tak ?
macam mana kau study eh ?

then they will said ,
ala , kau tak study pun ,
bijak dah , takpe .

amboi ayat .
aku penat tau perah otak .
hahaha

my fault jugak ,
orang tanya gitu , aku jwab gini ,
' hesh , kalu bab study , jgn tanya aku ,
aku kuat tidur ! '

aku bukan kedekut ilmu ,
nak kongsi cara aku study ,
tak tak .

but bila aku compare dgn cara budak cemerlang belajar ,
lain trus ngn cara aku .
aku bimbg gok ,
kalu aku bgthu ,
markah korang makin teruk .

sejujurnya ?
memang aku kuat tidur dalam kelas .
sejak masuk asrama lah .
ini bukan keburukan asrama ,
tapi keburukan atitude aku .

hahaha , jangan buat contoh ye :)

seingat aku , sume subjek aku pernah tidur .
even kelas Sejarah cikgu Martini yang aku geruni pun ,
pernah terlelap ! dan kena 'tembak' depan classmate ,
padan muka aku .

 guys girls dan semua pembaca ,

aku study jugak ,
tapi lain lah dari orang .

aku tak reti nak crite ,
tapi kalau ada orang faham ,
baguslah .
bukan senang nak faham budak pening macam aku .
hahaha

kalau ikut jadual asrama ,
time prep , aku buat homework ,
time tu lah aku refresh balik .
tu pun nasib kalu ada homework ,
kalu tak de ? mmg haram aku tak buka subjek yg tak de homework tu .
hahaha ,

kan dah cakap , lain dari orang cara aku ni ,
and aku suka study last minute .

see ? cara ni tak bagus .
kalau korang mmg style mcm ni ,
dan result cemerlang , takpe .
kalau tak biasa buat ,
JANGAN buat .

time exam , kalau aku rasa preparation tak cukup ,
aku stay up lah ramai ramai .
aku ni jenis malas sikit * malas byk sebenarnya * ,
so , when friends explained about a topic ,
kat situ aku fokus :)

tapi tu pun kena ada ' peneman ' ,
peneman means makanan .
aku tak leh duk diam .
hahaha .

and aku rasalah ,
cara aku study tiap tiap subjek ,
lain jugok ,

cth , bm . aku rajin buat karangan pun ,
sebab aku takut cikgu Mazenah perli dalam kelas .
malu . hahaha
tapi berbaloi apa !
BM aku flying colours . alhamdulillah ^^

BI pulak ?
haram jadah aku nak buat essay .
pemalas kan .
so , markah BI aku still cantik ,
walaupun tak cantik mcm markah BM .
hehe . takpe , rezeki Allah :)

dan cara aku study tak tetap macam orang lain ,
aku pun tak faham gok aku study gane .
nak buat post ni ,
baru aku fikir ,
aku study mcam mana .
haha .

ada sekali tu , aku tak larat dah nak study ,
demam and malas nak membaca ,
aku just jalan jalan kat katil orang ,
and dengar apa yg diorg tgh study ,
hmm , menjadi jugak !
tapi dalam keadaan terdesak lah .
hahaha

tapi ketahuilah ,
aku study ye cik adik and cik akak semua .
cuma , orang tak nampak .

ye lah , aku ni cakap banyak ,
kuat makan tak padan badan kecik ,
suka kacau orang ,
buat orang gelak .
dan paling penting ,
kuat sangat tidur .

bila masa study ntah .
hahaha :)

well , yang baik , ambil .
yang tak berapa nak baik , jadikan pengajaran ye ^^

and sayangs sayangs sekalian .
sila buat D.U.I.T
Doa , Usaha , Ikhtiar , Tawakkal .

semuanya milik Allah .
Alhamdulillah :)

2 comments:

  1. <------ dipaksa bercerita oleh iman ketika spm :P nhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tasha merupakan salah seorang mangsa !
      hahaha ,
      terima kasih .
      takde korang ,
      tak tau lah jadi apa kat aku -_-
      hewhew

      Delete

taip taip !